Piątek, 29 marca 2024 r.
   » Strona główna
   » VWMANIA
   » Speed Mania
   » Konkurs Auto Sezonu 2018
   » Demo Car VW MKI
   » Demo Car VW Touran
   » Project Wolf
   » Kontakt

W sprawach  stoisk wystawowych oraz sponsoringu proszę o kontakt:

e-mail: biuro@vwmania.org

Untitled Document

VII Ogólnopolski Zlot Fanów Volkswagena
"VW MANIA 2000" [28 - 29 lipiec 2000]

opracował Pleśniak i Ma$lak


Wyniki konkurencji sportowych

Zdjęcia

 

No i po zlocie. Opadł już dym z spalonych dojazdówek, więc można podsumować tą imprezę. Nie spodziewaliśmy się, że tyle fanów VW zjedzie się na Bulwar Nadmorski w Gdyni. 190 aut mówi samo za siebie (5 razy liczyliśmy, bo nikt nie wierzył). Jak tak dalej pójdzie, to zabraknie miejsca na Bulwarze.

Pierwsi zapaleńcy zjawili się na miejscu spotkania już o 7.30 (co za poświęcenie !!!). Potem większymi lub mniejszymi grupkami zjeżdżali się VW - Maniacy. Zapowiadała się extra zabawa. Znaleźli się też tacy, którym przeszkadzały basowe wydechy (cóż, te aparaty słuchowe są takie czułe). Zjawiła się telewizja (TNT, TV Gdynia) i prasa (AUTO Dziś i Jutro oraz GT Tuning). Przyjechała też policja (szkoda, że tylko jeden radiowóz, no i jeszcze do tego Polonez. Jakby nie mieli VW Vento).

W końcu nadeszła ta chwila. Policja włączyła dyskotekę na dachu i poprowadziła bardzo długą kolumnę aut na mały przejazd po Gdyni. Oczywiście nie należy dodawać, ze przechodniom opadały szczeny, a centrum miasta zostało jakoś zablokowane. No i te trąbki wystające przez okno w co drugim aucie. Totalny hałas. Szkoda tylko, że kolumna się porozrywała, no cóż może następnym razem.

Grzeczniutko zjechaliśmy z powrotem na bulwar. Mały postój i co 10 aut wypuszczaliśmy uczestników zlotu na trasę w kierunku Rusocina. Nie pojechaliśmy razem, bo panowie w pomarańczowych kubraczkach mają sezon wykopkowo - asfaltowy na obwodnicy Trójmiejskiej. Obawialiśmy się mega korka. A tak było parę mniejszych, bo grupy szybko się doganiały. Nie sposób było też zabłądzić, bo na słupach były strzałki z napisem VW ZLOT. Tak więc cało wszyscy dotarli na zlot (nie licząc odkręconej półosi i wyrywkowych kontroli policji). Standardowy koreczek przed bramą w Rusocinie o można było zająć miejsce na placu. Oczywiście wybrani czyli klubowicze wjeżdżali ZA DARMO. Więc jaki WNIOSEK? - WALCIE DO KLUBU. Wjazdy free!!!

Gdy wszystkie auta (ok. 150) stanęły na trawce, wszyscy poszli oglądać cudeńka z koncernu VW, a wyglądały EXTRA. Tak fajnie kolorowo. O godz. 15.00 rozpoczęły się zapisy do konkurencji. Specjalne kolorowe kartki ułatwiły rozróżnianie konkurencji. Ponieważ trafili się daltoniści, zapisy się ciut przedłużyły. W końcu ok. godz. 16.00 rozpoczął się wyścig na czas po trasie. Emocji było sporo: to ktoś wyleciał z trasy, to komuś się biegi szczepiły - ogólnie bez strat. To zasługa gumowych strażników czyli opon rozłożonych na trasie. Zawodników było tak dużo, że z planowanych 3 przejazdów, odbyły się tylko 2 . Niepokonanym okazał się Paweł Żyliński VW Golfem I Turbo. Tak nawiasem to pozamiatał we wszystkich konkurencjach jakich startował. Wieczorem zgarnął ciężarówkę nagród. Chłopaki budować auta!!! - trzeba by przerwać tą passę. Szczególny apel do Turbo i VR6 maniaków - gdzie te bolidy?

Ale wracamy do zlotu. Odbyły się też konkurencje dla niezmotoryzowanych. Pani Kasia z urzędu miasta wybrała auto kojarzące się z Gdynią. Wygrał nasz kolega Batory #211 (sama ksywa już się kojarzy z Gdynią) w nagrodę otrzymał Puchar ufundowany Pana Szczurka (Prezydent Miasta Gdyni). Odbyło się także kulanie beczki, a także arcyśmieszne przeciąganie auta. Do tego celu posłużył Golf II dB Drag Racing naszego kolegi Kuby #216. Sama konkurencja wyglądała tak: trzeba było ruszyć tym autem, stanąć, zjeść garść krówek (sprytniejsi jedli w papierkach) lub wypić piwo marki AMBER i ruszyć dalej. No powiem, że się trochę uśmiałem. Ciekawostką było to, że w tej konkurencji udział brały również panie (Monika i Basia). Słaba płeć - i kto tak twierdzi? No i jakoś słoneczko zaczęło zachodzić i to był znak do rozpoczęcia walki o tytuł mistrza prostej. Emocje sięgnęły zenitu, publiczność kibicowała, fachowcy udzielali rad, jakby tu ruszyć, a nie zostać. Każdy ciął furę do końca, jeden aż za bardzo i uszkodził felgę. Jak można było można przewidzieć wygrała jedynka TURBO, II miejsce - Golf II Turbo 280KM, a III miejsce zająłem ja - drobny żuczek swoim 1,3 DIESEL na automacie (z pomocą Bozi i wielkiego farta).

Gdy zakończyły się gonitwy po prostej, nastąpiła krótka przerwa. Była ona potrzebna aby zrobić poletko do szlifowania opon. Cztery auta użyczyły swoich świeczek H4 i zrobiło się jasno jak w niebie. Odgrodziliśmy publiczność, aby nie brała jeszcze ciepłej gumy. Na arenę wjeżdżali twardziele i rzeźnicy (pierwsi rwali długo, drudzy na skręconych kołach). Był też przypadek zerwania linki, ale na szczęście tłum rozpierzchł się momentalnie. Tak więc 5 razy (co tak mało) czuliśmy ten piękny zapach perfum. Mieliśmy też paru niecierpliwych, co szlifowali asfalt już ok. 17.00. Panowie - Easy!!! Trochę cierpliwości. Ze wieczorne palenie były nagrody (komplet nowych gum). A za popołudniowe - nic. A mogła być jedna - ta zielona III z Lęborka (patrz zdjęcia) postawiła prawdziwą zasłonę dymną. Po godz. 24.00 nastąpiło rozdanie nagród za konkurencje.

Nagród było sporo, bo sponsorzy dopisali. Dziękówa dla : CENTRY POZNAŃ, MOBILA, CNF, SAWA, UM Gdynia, Browar AMBER, AUTO-EURO, RADIO TREFL, AUTO DZIŚ I JUTRO, TEXACO, SPEED TUNING, MARCO TUNING, DARS, MD TUNING, D&W Gdynia, MILITEC, LAMBER, QBA - systemy głośnikowe, TW Complex. Tak, że każdy z nagrodzonych odszedł zadowolony. Był nawet szampan i puchary. Po ceremonii zrobiliśmy małe ognisko i przy muzyce siedzieliśmy do rana, kto nie chciał, ten poszedł spać do auta, pod namiot lub do internatu obok szkoły (w tym roku była już ciepła woda w pokojach). Tak minął dzień pierwszy.

Dzień drugi przywitał nas prażącym słońcem. Na placu zostało ok. 70 aut, bo reszta myślała, ze w niedziele nic się nie będzie działo. A nie prawda, działo się. Miejscowi wyspani w swoich łóżeczkach zjeżdżali z powrotem na plac. Zaczęliśmy od slalomu między pachołkami. Nie wiem czemu, ale niektórzy maniakalnie wlatywali na jedną reklamę. Na szczęście były też tam opony. Byli też tacy, co nie odpuścili ręcznego do samego końca i pomknęli z dymem dalej. Jak można było się domyśleć, slalom wygrał... tak, tak, Paweł Żyliński VW Golf I. I znów siaty nagród.

Potem odbył się rzut klocem na odległość. Co jeden rzut, drewniany kloc był lżejszy o ok. 10 gram, więc zachodziła obawa, że ostatni będzie rzucał listewką. Ale tak się nie stało.

Potem przeszliśmy do CAR-AUDIO. Z uwagi na brak sprzętu z dość dużą skalą nie odbył się pomiar nagłośnienia. Była tylko konkurencja na najestetyczniej zainstalowany sprzęt.Sprawiedliwa komisja z Trójmiasta, Bytowa i Warszawy uznała, że najładniej wygląda instalacja w VW Polo 6V z Bytowa, II miejsce Golf III z Rumi, III - Golf III Bytów. Tu trzeba dodać, że nagrodą były specjalne akumulatory MAXIMA i głośnik basowy , przeznaczone dla Hifi maniaków.

No i na koniec wybór najładniejszego auta zlotu. Auta ustawiły się w rzędzie do pamiątkowego zdjęcia, a panowie z firmy D&W Gdynia wraz z organizatorami zlotu typowali auta zlotu. Oto werdykt: najładniejsze auto zlotu - VW Golf II w kolorze blue z Bytowa (właściciel otrzymał puchar ufundowany przez prezesa stowarzyszenia Krzysztofa Konarzewkiego), najładniej wystylizowane: VW Polo 6V kolegi Seweryna z Bytowa, najodważniej wystylizowane : VW Golf Mutant kolor czarny z Gdyni. Nagroda specjalna za najlepsze obroty na ręcznym - kolega Wojtek "WARGA" #214 z Gdyni, zielony VW Golf I.

Ok. godz. 14.00 uroczyście zakończyliśmy 7th Polish Golf Jam, Trójmiasto Poland (tak nas opisali w VW Scene, tylko termin nie ten). Według różnych opinii impreza została dobrze przyjęta wybaczono nam pewne drobne niedociągnięcia. Frekwencja dopisała i słoneczko było. Aby tak dalej!!!

P.S.1 To zostawiłem sobie na koniec. Dziękujemy wszystkim, którzy włożyli serce i duszę, aby ten zlot wypalił. Dzięki chłopaki!!!

Ponizej przedstawimy zdjęcie na którym są prawie wszystkie osoby, które przyczyniły się do organizacji tego zlotu - jeżeli kogoś nie ma to przepraszamy. Zdjęcie było robione w niedziele ok. godz. 14.00.

organizatorzy.jpg (79121 bytes)

P.S.2 Specjalne podziękowania dla dealera Volkswagena z Gdyni pana K. Dziękujemy, że tak hojnie wystawił nas do wiatru. Polecamy się na przyszłe zloty.

MAŚLAK

Profesjonalne bezpÂłatne statystyki www
Copyright © 2006-2024 vwmania.org